Chiang Mai - Pai - Reisverslag uit Ban Pa Kham, Thailand van Annefleur Huijser - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Pai - Reisverslag uit Ban Pa Kham, Thailand van Annefleur Huijser - WaarBenJij.nu

Chiang Mai - Pai

Blijf op de hoogte en volg Annefleur

23 November 2014 | Thailand, Ban Pa Kham

Ik zit hier heerlijk op het terrasje van mijn prive bungalow tussen de palmbomen en prachtige bergen mijn verslagje te schrijven, hier later meer over.

Ik ben met de nachtbus naar Chiang Mai gegaan. Een lange nacht, want slapen was er natuurlijk niet bij, mede omdat mijn reisgenootje liever met zijn hoofd aan mijn kant wou bungelen, in plaats van zijn eigen luxe comfortabele stoel. Chiang Mai is echt wel leuk! Een stuk kleiner dan Bangkok, met name het oude centrum, die nog is omringt door delen van de oude stadsmuren. Tempels zat! Allemaal hetzelfde, dat wel, goud, goud, budha, krulletjes, klein, groot, maar met name ongelofelijk kitsch. Je moet er van houden en dat doen ze hier duidelijk, haha.

De dag van aankomst was niet heel bijzonder, moe van de reis, dus heerlijk de hele dag op het terras voor JJ's Guesthouse gerelaxt. Er waren hier zoveel leuke mensen! Uit alle hoeken van de wereld, Jamaica, Wales, Duitsland, Zwitserland, Australie, Nieuw-Zeeland, en het gaat zo maar door! Uiteraard kom je ook op elke hoek van de straat een NL'er tegen, haha.

De volgende ochtend ben ik naar Tiger Kingdom gegaan, een plek waar je 1 op 1 in contact kan staan met tijgers. Iedereen die het maar zielig vindt, de een zegt dat deze organisatie het goed doen, de ander weer niet, kortom, ik weet het allemaal niet meer, maar vondt het echt super TOF! Als je daar eenmaal binnen bent dan denk je niet meer aan hoe zielig dingen mogelijk zijn, want die beesten zien er onwijs goed verzorgt uit met geen enkel spoor van mishandelijk of drugs. Het is daarom wel echt eng. Ze lopen, bewegen, geeuwen en zien er aggresief en sterk uit, dus durfde ik ze niet te aaien, maar uiteindelijk merk je (net als bij normale katten) dat ze het heel lekker en leuk vinden. Het is echter wel levensgevaarlijk om bij hun hoofd te komen. Mooie ervaring!

'S Middags heb ik het rustig aan gedaan en ben ik wel nog gaan fietsen door de stad. Dan merk je op een gegeven moment het verschil niet meer tussen de ene tempel en de andere, op een na. In het midden van de oude stad staat een ongelofelijk grote imposante tempel van ruim 600 jaar oud. Het is meer in een pyramidevorm en heel machtig om te zien. Dat blijven voor mij toch altijd mysteries hoe dat soort bouwsels gemaakt zijn in die tijd. 'S Avonds weer lekker gegeten en nog gebabbelt met een Hillegersberger (de wereld is zo klein).

Op naar Pai! De stad waar alles kan en mag. Je stapt na een zeer heftige 'bompy ride' door de bergen in een wereld waar de tijd sind 1960 stil heeft gestaan. Dreadlocks, kraaltjes, piecetekens, jazz, reggea, kunst, kortom de perfecte mix voor een hippie stad. Het is hier zo leuk! Ik snap helemaal waarom mensen hier niet meer weg willen. Na veel geluk heb ik een slaapplek kunnen vinden bij een Zwitsers meisje die een kamergenootje zocht voor in haar bungalow. Heerlijk! Alle mensen die ik had ontmoet in Chiang Mai waren ook naar Pai gekomen, dus konden we met z'n alle hier heerlijk uit gaan en activiteiten doen in de bergen.

De avond start hier altijd met heerlijk straateten op de nightmarket (beste eten tot nog toe!), daarna naar de Jazz bar, waarna de klok 12 uur slaat iedereen zich verplaatst naar de Rastabar (reggeabar). Het leuke aan de uitgaansgelegenheden hier in Pai is het feit dat het allemaal zo puur lijkt. Je zit in de buitenlucht, bij een kampvuurtje, live muziek van geweldige Thaise muziekanten, iedereen ontmoet iedereen en er is vooral geen haast bij. Los van het feit dat een biertje hier lekker goedkoop is natuurlijk, haha.

De volgende dag hebben we scooters gehuurd en naar de waterval in de bergen gereden. Ik was het meest 'ervaren' op zo'n ding, dus ben ik voorop gegaan en het tempo bepaalt, want iedereen durfde niet harder dan 30. De waterval was een beetje een tegenvaller, hij was namelijk erg klein en werd kunstmatig bijgevult met waterslangen die naar boven geleidt werden. Het was echter wel erg leuk om even te kunnen pootje baden en een frisse duik te nemen.

Na de waterval zijn we naar de Pai Canyon gereden. Dit was zo prachtig! Een gigantische rotswand die tientallen meters lang door de jungle achtige omgeving kronkeld en er bovenuit steekt. Heel imposant om daar overheen te lopen. De plantage is hier ook zo anders dan ik gewend ben. Het zijn precies de soorten planten die je in je droomparadijs zou verwachten

Verder heb ik vrijwel niks anders gedaan dan heerlijk eten, chillen in de hangmat, lezen en met name uitzoeken wat ik hierna ga doen, want dat weet ik nog steeds niet.

In ieder geval ga ik dinsdag op olifanten training vlakbij Chiang Mai. Ben super benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Pa Kham

Annefleur

Actief sinds 09 Nov. 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 5805

Voorgaande reizen:

17 Januari 2016 - 15 Januari 2017

Down Under!

12 November 2014 - 07 Maart 2015

Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: